forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Kundenummer og ordrenummer i EHF

0
Hei!

Vi har en betydelig Norsk bedrift som kunde, og de stiller noen ufravikelige krav til EHF-fakturane de mottar.

Håper dere kan hjelpe meg, fordi jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skal løse dette.

Her er informasjonen som de krever tilsendt i en EHF-faktura (som de klager på at de ikke har fått):

1.) Det kundenummer som vi har satt på de.

2.) Vårt ordrenummer.

3.) Deres referansenummer.

Lar dette seg gjøre i EHF med e-conomic?
opprettet 7 Okt, 2016 i Spørsmål » Fakturadesign og layout av Binders

1 Svar

Hei,

Det er mulig å få lagt inn opplysningene som du nevner i vanlig faktura og EHF, men siden vi ikke kjenner til hvordan din kunde mottar EHF faktura (hvilke felter den leser fra) vil jeg gi deg en generell anbefaling for hvor du kan legge informasjonen inn.

Kundenummeret kommer automatisk inn under fakturanummer, så den burde være greit leselig for alle mottakssystem.

Ordrenummer: Hvis du har laget en ordre som er bokført i systemet, og konverterer denne til å være en faktura, vil "vårt" ordrenummer normalt stå under fakturanummer til høyre på fakturaen. (Hvis ikke den gjør det kan vi legge til muligheten for dette i ditt fakturalayout).

Deres referansenummer kan legges inn i feltet "Annen ref", som du finner ved å trykke på blyantikonet under feltet "Noter og referanser" i den påbegynte fakturaen.

Hvis kunden fortsatt ikke mottar fakturaen etter å ha sendt EHF med denne informasjonen, vil det være fint å få vite hvilke felter deres mottakssystem leser informasjonen fra.
Du er alltid velkommen til å sende oss en mail til info@e-conomic.no hvis du har skriftlig informasjon om kravene fra kunden, som du ønsker at vi skal ta stilling til.

Ønsker deg en god dag!

Med vennlig hilsen / Best regards

Anne Grete Tveit

e-conomic norge as • www.e-conomic.no

PB 6687 St. Olavsplass • NO-0129 Oslo

info@e-conomic.com • Tlf. nr.: 21 98 42 21

besvart 7 Okt, 2016 Spørsmål av Anne Grete Tveit
Tusen takk for god service!

Da sender jeg dere en mail med infoen som jeg ikke kan legge ut her.

Spørsmål

Her kan du stille spørsmål eller svare på andres spørsmål om regnskapssystemet e-conomic.

Du kan også stemme opp eller ned andres spørsmål, og dermed vise hva du synes er interessant og mindre interessant. Et statusmerke på hvert spørsmål viser om det er løst eller ikke.