forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Kundenummer på EHF-faktura

0
Hei.

Hvorfor kommer kundens organisasjonsnummer inn som kundenummer på EHF-fakturaen?

Er dette noe dere eller jeg kan fikse?

Mvh,

Stig Nissen
opprettet 21 Okt, 2015 i Forslag & Feil » Fakturadesign- og layout av paramecium

1 Svar

Hei Stig,

Det er slik at kundenummeret du har i e-conomic skal være det som blir brukt i EHF fakturaen.

I tillegg til dette kundenummeret vil deres Peppol-id som er bygd opp av deres organisasjonsnummer komme på.

Om dette ikke var svar på ditt spørsmål, så utdyp gjerne :)

Med vennlig hilsen / Best regards

Lena Hansen Montalvão

e-conomic norge as • www.e-conomic.no

PB 6687 St. Olavsplass • NO-0129 Oslo

lhm@e-conomic.com • Tlf. nr.: 21 98 42 21

besvart 21 Okt, 2015 Forslag & Feil av Lena
Mine kunder leser opp sitt eget organisasjonsnummer når de skal si sitt kundenummer. De sier at det er det som står på "Kundenummer" i fakturaen.

Når jeg sjekker xml-filene jeg får i retur fra kunde finner jeg at kundenummeret forekommer 0 steder (finnes ikke), mens organisasjonsnummeret forekommer 3 steder.
Beklager, ser at jeg tok helt feil her.

Formatet e-conomic bruker inneholder organisasjonsnummer og ikke kundenummer.

Formatet er bygget opp på denne måten, foreløpig har vi ingen planer om å endre det.
Problemet er ikke at organisasjonsnummeret er med, men at det hos kundene står "Kundenummer". og det er det jo ikke.

Forøvrig er jo ikke feilen kritisk, jeg kan leve med den.

Forslag & Feil

Her kan du komme med forslag eller svare på innlegg om systemegenskaper eller funksjoner for å forbedre e-conomic.

Du kan også rapportere feil du har oppdaget under arbeidet i regnskapssystemet e-conomic.

Et statusmerke på hvert forslag eller hver rapporterte feil viser implementeringsstatus, og du kan stemme poster opp og ned ved å bruke pil opp/pil ned.