forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Ytterligere forbedring av momsoppgjør

0
Registrerer med glede at e-conomic omsider har kommet med funksjonalitet for å nullstille kontoene for utgående og inngående mva med overføring til oppgjørskonto for hver momstermin - veldig etterlengtet og veldig bra :-)

For å spinne videre på denne, skulle jeg gjerne også ha sett at det implementert en mulighet til å sperre regnskapsperiodene når momsoppgjøret er kjørt og oppgaven er blitt merket som rapportert. Tenker da på å få satt kryss for sperret i tabellen over perioder i det aktuelle regnskapsåret.

Man sikrer da at tidligere rapporterte perioder forblir uendret (men mindre man aktivt går inn for å åpne periodene igjen) og unngår postering i tidligere perioder ved et uhell.
opprettet 24 Jun, 2015 i Forslag & Feil » e-conomic generelt av oyvind

1 Svar

Hei Øyvind,

Ja, denne forbedringen er vi veldig fornøyd med, vi også!

Det er et godt eksempel på at det kan lønne seg å komme med ønsker til forbedringer.

Og nå håper jeg at jeg kan glede deg enda mer ved å si at det allerede finnes en mulighet for å sperre perioder i e-conomic.

Det skjer ikke automatisk etter mva-rapportering, men du kan sperre periodene manuelt.

Det kan du gjøre ved å klikke deg inn på det oransje tannhjulet og alle innstillinger.

Klikk på regnskap og regnskapsår.
Til høyre for regnskapsåret har du et ikon som kalles «perioder».

Når du klikker deg inn på ikonet for perioder, får du mulighet til å huke av for de måneder som du ønsker å sperre for postering, i den hvite boksen hvor det står «sperret».

Neste gang du forsøker å bokføre noe i en sperret periode vil du få en advarsel.

Perioden kan naturligvis åpnes for bokføring igjen på samme sted, ved å fjerne haken i den aktuelle måneden.

Med vennlig hilsen / Best regards

Anne Grete Tveit

e-conomic norge as • www.e-conomic.no

PB 6687 St. Olavsplass • NO-0129 Oslo

info@e-conomic.com • Tlf. nr.: 21 98 42 21

besvart 24 Jun, 2015 Forslag & Feil av Anne Grete Tveit
Takk for svar :-)

Ja, jeg kjenner godt til muligheten for å sperre perioder manuelt. Den er nyttig og fungerer som den skal, men jeg tenkte det ville ha vært "det lille ekstra" om man ved rapportering av momsoppgjør hadde hatt en mulighet til å krysse av for "Sperr rapporterte perioder samtidig".
Hei igjen,

Takk for innspillet!

Det ville være en god idè å ha mulighet til å velge at man vil sperre periodene automatisk etter at momsoppgjøret er bokført. Jeg tar med ønsket ditt videre til utviklingsavdelingen vår.

Ha en god sommer!

Forslag & Feil

Her kan du komme med forslag eller svare på innlegg om systemegenskaper eller funksjoner for å forbedre e-conomic.

Du kan også rapportere feil du har oppdaget under arbeidet i regnskapssystemet e-conomic.

Et statusmerke på hvert forslag eller hver rapporterte feil viser implementeringsstatus, og du kan stemme poster opp og ned ved å bruke pil opp/pil ned.