forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Hvordan finne åpen kunde-/leverandørbetaling

0
Forsøker å lukke 2014, men får denne beskjeden:

1 åpne kunde-/leverandørbetaling(er) i utenlandsk valuta i regnskapsåret 2014. Hvis du avslutter dette regnskapsåret, må du åpne regnskapsåret på nytt for å utligne disse betalingene!

Hvordan finner jeg den? Alle kunder/leverandører ser ut som de har 0 balanse per 31.12.14
opprettet 26 Mai, 2015 i Spørsmål » e-conomic generelt av Erik

1 Svar

Beste svar
Du kan finne disse bilagene under Rapporter > Kunder > Kundesaldoliste eller Kundekontokort

Så søker du på den den andre valutaen det har blitt bokført i, feks USD eller EUR.

Evt gjøre det samme på leverandørsaldolisten/leverandørkontokort.

Slik vil du finne ut hvilken det er som er åpen :)

Du kan sjekke denne artikkelen om hvordan evt betaling skal bokføres : http://wiki.e-conomic.no/bokforing/leverand%C3%B8rbetaling-med-valuta

Med vennlig hilsen / Best regards

Lena Hansen Montalvão

e-conomic norge as • www.e-conomic.no

PB 6687 St. Olavsplass • NO-0129 Oslo

lhm@e-conomic.com • Tlf. nr.: 21 98 42 21

besvart 26 Mai, 2015 Spørsmål av Lena
valgt 27 Mai, 2015 av Erik
Hei,

problemet er at nettopp denne prosessen ikke viser noen saldoer. Alt er 0, i de tre valutaene jeg bruker, EUR USD og GBP.
Hvis du gir meg tilgang til avtalen din så kan jeg se nærmere på det.

Du gir meg tilgang ved å trykke på det oransje tannhjulet > alle innstillinger > ( I menyen til venstre) Administratorliste > Søk på Lena Hansen > trykk på ikonet og Gi tilgang :)

Så skal vi finne ut av dette :)
Hei,

da er tilgang gitt. Vil fortsatt gjerne vite hvordan man finner en slik åpen betaling, i tilfelle dette skjer igjen.
Takk for tilgang :)

Det er riktig som du sier at det ikke kommer opp noe under rapporten.

Problemet er at det er en leverandør i USD som ikke har blitt utlignet med bokføring, slik at programmet oppfatter den som åpen selvom saldo er i 0.

For å løse dette problemet går du på

Bokføring > Leverandør > Trykker på andre alternativer > Velger automatisk utligning

Her velger du valuta USD, trykker Ok

Nå vil det komme opp en liste over det som ikke er utlignet. Ved å velge "Utlign alle" så vil det ordne seg :)

Og du kan nå lukke regnskapsåret.
Hei,

dette fungerte bra, men er ikke sikker på at jeg forstod hva som var problemet. Var betalingen av denne på en eller annen måte ikke koblet til selve fakturaen?
Supert at det fungerte :)

Ja problemet var at betalingen ikke var koblet mot selve fakturaen. Du har to valg, du kan utligne ved bokføring eller gjøre det i etterkant slik som nå :)

Spørsmål

Her kan du stille spørsmål eller svare på andres spørsmål om regnskapssystemet e-conomic.

Du kan også stemme opp eller ned andres spørsmål, og dermed vise hva du synes er interessant og mindre interessant. Et statusmerke på hvert spørsmål viser om det er løst eller ikke.