forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Hvordan unngår man rot i lagermodulen?

0
Lagermodulen til E-conomic er svært vanskelig å holde orden på, så håper på lit tips her for å slippe overgang til et nytt program. Synes infoen som er til lagermodulen er svært begrenset.

Fint at dere har bestillingsfunksjon. Tanken med dette er jo god i forhold til å unngå dobbeltarbeid. For min del får jeg likevel ingen nytte eller glede av dette. Grunnen til dette er enkel. Jeg blir nødt til å bestille en mengde varer. Bestillingen er aldri det samme som skal ut til kunde da det alltid skal til flere forskjellige kunder, overbestilling osv. I tillegg fakturerer jeg som regel på forskudd før jeg får varene inn på lager. Da trekker jo fakturaen på lager og man får feil på lager med masse minustall. Her skulle det vært en enkel innstilling at lagermodulen bare trakk når man la ved en pakkeliste til eksempel. Finnes dette?

Finnes det andre norske brukere av lagermodulen? Eller er det bare meg?
opprettet 10 Nov, 2014 i Spørsmål » Lagerstyring av Audun

1 Svar

Det er riktig at man får minustall på lagerbholdningen hvis man fakturerer før varene er kommet inn, men det skaper ikke rot og feil. Så snart du registrerer de bestilte varene inn på lager så vil e-conomic automatisk justere både antallet og kostprisen på dine varer.

Hilsen,

Ferhat Atan

EAZWAY.no

info@eazway.no | www.eazway.no

besvart 10 Nov, 2014 Spørsmål av EAZWAY.no
Så dere har ingen funksjon eller løsninger som gjør at det er enkelt å synkronisere lageret?
Poenget mitt var at e-conomic synkroniserer autoamtisk når du har registrert de bestilte varene inn, selv etter at du har sendt faktura til kunden.

Spørsmål

Her kan du stille spørsmål eller svare på andres spørsmål om regnskapssystemet e-conomic.

Du kan også stemme opp eller ned andres spørsmål, og dermed vise hva du synes er interessant og mindre interessant. Et statusmerke på hvert spørsmål viser om det er løst eller ikke.