forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Forslag til forbedring, Påbegynte fakturaer - PEPPOL

+1
I listen over påbegynte fakturaer ville jeg gjerne ha med PEPPOL ID slik at det er mulig å se hvilke fakturaer som skal sendes via PEPPOL og hvilke som skal sendes på vanlig måte. Når man har "hundrevis" med fakturaer som genereres via abonnement er det tungvint å måtte gå inn i hver enkelt for å sjekke/sende.
opprettet 6 Nov, 2014 i Forslag & Feil » Abonnement av paramecium

2 svar

Hei

Takk for forbedringsforslag, jeg tar det videre, men kan ikke love om noe om når dette kan prioriteres.

Med vennlig hilsen / Best regards

e-conomic norge

Aker Brygge Business Center
Postboks 1433 Vika
0115 Oslo

besvart 10 Nov, 2014 Forslag & Feil av e-conomic support
Vi møtte samme problem som deg, til vi tilfeldigvis skjønte hvordan vi skulle løse det...

Slik gjør vi: 1) vi velger "oppdater og send" ALLE fakturaer og velger deretter å sende samtlige som peppol id. 2) Det som da skjer er at e-conomic "forkaster" alle andre typer fakturaer (les: fakturaer som ikke er peppol), som da blir stående igjen som uoppdaterte i systemet. 3) Du går da tilbake til de "åpne" fakturaene og "oppdaterer og sender" de som har blitt igjen, altså alle de som ikke var peppol-id-fakturaer, og sender dem på vanlig e-post eller i papirversjon...

Håper det var forståelig....det funker utmerket for oss.
besvart 8 Apr, 2015 Forslag & Feil av helderf
Mange takk for svar!

Man finner måter å løse problemene på - heldigvis. Min løsning ble å lage en egen kundegruppe for alle kunder med peppol-id. Etterhvert som kundene klargjøres for elektronisk fakturering bytter de kundegruppe. Det er enkelt å sortere på kundegruppe ved fakturering, men det avhenger selvsagt av at man ikke bruker kundegruppe til andre formål.

Forslag & Feil

Her kan du komme med forslag eller svare på innlegg om systemegenskaper eller funksjoner for å forbedre e-conomic.

Du kan også rapportere feil du har oppdaget under arbeidet i regnskapssystemet e-conomic.

Et statusmerke på hvert forslag eller hver rapporterte feil viser implementeringsstatus, og du kan stemme poster opp og ned ved å bruke pil opp/pil ned.