forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

NB: Fakturainformasjon forsvinner på faktura som sendes via PEPPOL!

0
Hei.

Etter at jeg startet med utsending av elektronisk faktura via PEPPOL til Oslo og Bergen kommune har jeg fått en drøss med henvendelser fra kunder. Det viser seg at mye av den informasjonen som er lagt inn på fakturaen forsvinner når den sendes via PEPPOL.

Dette gjelder lisensperiode for abonnement, ressursnr og kontaktperson. Jeg har vært i kontakt med kundeservice, men har ikke fått noe løfte om når dette kan være fikset. Dette innlegget er en advarsel til andre som skal sende ut faktura via PEPPOL.
opprettet 6 Nov, 2014 i Forslag & Feil » Teknisk og drift av paramecium

1 Svar

Hei

Det var dessverre problemer med EHF funksjonen i uke 44 og 45, men dette er fikset per 6. november. Vi beklager eventuelle ulemper.

Du er velkommen til å kontakte vår gratis support så kan vi undersøke nærmere, om dette fortsatt ikke fungerer hos deg.

Med vennlig hilsen / Best regards

e-conomic norge

Aker Brygge Business Center
Postboks 1433 Vika
0115 Oslo

besvart 10 Nov, 2014 Forslag & Feil av e-conomic support
Det brukerne av EHF-faktura må være klar over er at om man har opprettet en egen mal, med egne felter, vil ikke denne informasjonen følge EHF-fakturaen. Det kundene mottar ligner ikke det som skrives ut fra e-conomic. Her er det kun tekst og navn på de ulike feltene stemmer ikke med det man ser i e-conomic.

Det beste ville være om e-conomic kunne lage en egen EHF-mal slik at man kan være helt sikker på  den informasjonen man har på fakturaen også kommer frem til kunden.
EHF faktura og vanlig faktura i PDF format vil ikke se like ut. EHF er blandt annet ikke det samme som efaktura da det er et strukturert XML-dataformat for elektronisk utveksling av handelsdokumenter i Norge. Per dags dato er det et krav at alle statlige kunder faktureres med dette formatet.

Hvis du har fått tilbakemelding fra noen kunder om at det mangler info på noen fakturaer, så er du velkommen til å kontakte vår gratis support, så skal vi ta en gjennomgang på hvor man kan eventuelt fylle det ut.
Vi skriver 8. januar 2015 og fremdeles forsvinner informasjon fra EHF fakura. Det det gjelder er abonnementsperioden som betalingen gjelder for.

Fikk nettopp en telefon fra regnskapskontoret i Trondheim kommune, de trengte å vite abonnementsperioden. Det ble til at jeg måtte sende en PDF-versjon av fakturaen.

Dette er for dårlig : (
Kan du sende pdf filen av den fakturaen til vår suppport? info@e-conomic.no

Så skal vi undersøke litt nærmere.

Forslag & Feil

Her kan du komme med forslag eller svare på innlegg om systemegenskaper eller funksjoner for å forbedre e-conomic.

Du kan også rapportere feil du har oppdaget under arbeidet i regnskapssystemet e-conomic.

Et statusmerke på hvert forslag eller hver rapporterte feil viser implementeringsstatus, og du kan stemme poster opp og ned ved å bruke pil opp/pil ned.