forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Enklere og mer effektiv håndtering av lager

0
Helt ærlig synes jeg lagermodulen er svært tungvindt å bruke. Den er fin i forhold til å registrere produkter, men er utrolig tidkrevende å jobbe med hvis man har mange forskjellige produkter og varianter som daglig bør registreres inn og ut. Slik løsningen er nå så blir systemet for tidkrevende for å registrere alle innkjøp og utsendinger inn og ut og da er vel vitsen med lagerstyring lit borte. Er den ikke?

Jeg tror dette kan løses veldig enkelt, men det er sikkert lit jobb for programmererne. Det som er mest tidskrevende er at man må gå inn på hver eneste variant for å gjøre korrigeringer.

Hvis man heller kunne justert alt direkte fra varelinjevinduet så ville registrering med tabb/scrolling gjøre disse daglige registreringene svært mye raskere. Når du har en bestilling fra en leverandør med 20-30 ordrelinjer pga av flere varianter, farger og størrelser på hvert enkelt produkt så blir det svært tidkrevende og lite motiverende å registrere. Med rullegardin/valgfelt allerede i første vindu som viser alle "produktlinjene" vil man unngå å måtte gå inn på hvert enkelt produkt for å gjøre justeringer. Da vil man kunne kopiere ordrelinjene f.eks. 5 ganger for så og raskt justere til Small, Medium, Large, XL osv og 10 stk, 12 stk, 14, stk. osv. At man må inn i eget vindu for hver enkelt variant blir UTROLIG lite effektiv. Et slikt system vil også kunne gjøre det raskere ved fakturering av mange varianter og produkter og andre verktøy i e-conomic. Men mest synes jeg lagermodulen trenger en overhaling for å bli et verktøy som skal være tidsbesparende fremfor tidssløsing.

Mulig jeg har oversett noen knep da jeg er svært ny med E-conomic, så tar gjerne imot tips.

Er dette noe dere har tenkt å utbedre i nærmeste fremtid?
opprettet 22 Okt, 2014 i Forslag & Feil » Lagerstyring av Audun
redigert 22 Okt, 2014 av Audun

1 Svar

Hei Audun

Når du er i gang med en faktura så har du en "kopier" knapp til høyre i fakturalinjen. Du kan klikke på den for å kopiere og slipper da å opprette hele linjen helt fra begynnelsen.

Hilsen,

Ferhat Atan

EAZWAY.no

info@eazway.no | www.eazway.no

besvart 22 Okt, 2014 Forslag & Feil av EAZWAY.no
Jeg vet om kopieringsfunksjonen. Du må likevel klikke inn for å redigere ordre- og varelinjen. Dette gjør registrering veldig lite effektivt.
Når jeg kopierer en linje så er jeg inne med det samme, jeg må altså ikke klikke flere ganger for å redigere og jeg slipper å velge samme vare en gang til, så det hjelper jo litt.

Jeg ser poenget ditt med at det ville gå raskere om man kunne redigere de ulike linjene uten å måtte gå gjennom redigeringsknappen, men en så stor endring tror jeg ikke kommer. Da er det nok bedre å finne fram de små endringene som vil gi stor nytte.
Da er jeg redd jeg må finne andre løsninger til regnskap og lagerstyring i fremtiden.

Forslag & Feil

Her kan du komme med forslag eller svare på innlegg om systemegenskaper eller funksjoner for å forbedre e-conomic.

Du kan også rapportere feil du har oppdaget under arbeidet i regnskapssystemet e-conomic.

Et statusmerke på hvert forslag eller hver rapporterte feil viser implementeringsstatus, og du kan stemme poster opp og ned ved å bruke pil opp/pil ned.