forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Fakturalinjer og varer inkludert mva

0
Hei!

Jeg fakturerer en del til privatkunder, og savner muligheten til å vise varelinjer på fakturaen inkl. mva. Er dette en opsjon som finnnes?

Samme gjelder forøvrig når jeg legger inn varer i programmet så ønsker jeg å kunne taste inn pris inkl. mva og la programmet regne ut riktig nettopris. Slik det er i dag må jeg ta min utsalgspris og trekke fra mva for å legge inn nettopris, og ofte så blir det tall med mange desimaler som må avrundes og som fører til ekstra ører på sluttsummen på fakturaen. Jeg vet jeg kan registrere varer med bruttopris på fakturaen og da blir problemet forsåvidt borte, men det er irriterende å gå inn å "pynte" på beløpene hver gang (eks. endre 23,99 til 24 kroner).

Mvh,

Erlend H.
opprettet 30 Sep, 2014 i Spørsmål » e-conomic generelt av Erlend

1 Svar

Hei Erlend

Det er mulig å endre på layouten på selve fakturaen slik at den viser pris inkl. mva på fakturalinjen. Kontakt vår support så fikser vi det for deg. Vi kan også aktivere automatisk fakturaavrunding, slik at du slipper problemet med ører.

Med vennlig hilsen / Best regards

e-conomic norge

Aker Brygge Business Center
Postboks 1433 Vika
0115 Oslo

besvart 30 Sep, 2014 Spørsmål av e-conomic support
Jeg har aktivert automatisk øreavrunding, men jeg savner at dette kommer opp på fakturaen, dvs. en egen linje som viser hvor mye som er avrundet (trukket fra). Går dette an å få på plass?

Mvh,

Erlend.

Spørsmål

Her kan du stille spørsmål eller svare på andres spørsmål om regnskapssystemet e-conomic.

Du kan også stemme opp eller ned andres spørsmål, og dermed vise hva du synes er interessant og mindre interessant. Et statusmerke på hvert spørsmål viser om det er løst eller ikke.