forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

feil med bokføring av leverandørsfaktura

0
Hei, Jeg har gjørt en feil med min første bilag registrering (det var 3 forskjellige moms sats på leverandørsfaktura).

Jeg bokført feil i moms kode (som brukes kun for salg, avgifts fritt).

Jeg måtte bruke kostnads konto uten moms eller med 0 % sats. Hvordan kan jeg korrigere min feil i alrede bokført bilag?

Kan dette tilbakeføres? Og registreres på nytt? Hvordan kan jeg gjøre dette? (slette feil bokført bilag eller?). På forhand takk!
opprettet 29 Aug, 2014 i Spørsmål » e-conomic generelt av Tereza

1 Svar

Hei Tereza

Du må først tilbakeføre det bilaget slik at det går i null, du skal da bruke samme dato og bilagsnr. Du kan tilbakeføre ved å finne bilaget under Bokføring > Oppslag og lister > Posteringer finn bilag, når du har funnet bilaget så klikker du på "Vis transaksjoner" til høyre og her inne har du "Tilbakefør" knappen. Her er det viktig at du ikke gjør noen endringer.

Når bilaget er tilbakeført så må du bokføre det på nytt med nytt bilagsnr og med riktig mva kode.

Med vennlig hilsen / Best regards

e-conomic norge

Aker Brygge Business Center
Postboks 1433 Vika
0115 Oslo

besvart 1 Sep, 2014 Spørsmål av e-conomic support

Spørsmål

Her kan du stille spørsmål eller svare på andres spørsmål om regnskapssystemet e-conomic.

Du kan også stemme opp eller ned andres spørsmål, og dermed vise hva du synes er interessant og mindre interessant. Et statusmerke på hvert spørsmål viser om det er løst eller ikke.