forum

Ditt innspill til et bedre regnskapsprogram

Chat

Remittering uten manuell eksport/import i planene?

+1
Er det noen planer om å legge inn bedre remitteringsfunksjonalitet? Remittering der jeg kan betale rett fra regnskapssystemet, uten manuell eksport og import av filer, slik det fungerer i f.eks tripletex?

Jeg bruker begge regnskapssystemene (forskjellige selskap) og det er plusser og minuser hos begge. Dere har et mye bedre faktura+vedlegg system, og ting har generelt sett bedret seg veldig med ny layout etc, men dere mangler den svært så arbeidsbesparende remitteringen. Jeg sier dette høyt da jeg savner info om dette og ønsker at dere skal være best mulig :)
opprettet 13 Jun, 2014 i Forslag & Feil » e-conomic generelt av omha

1 Svar

Hei

Dette har vi planer om, men kan ikke love noe dato for når det blir lansert. Bankintegrasjon vil forenkle arbeidsgangen både når det gjelder remitteringer og kundebetalinger.

Med vennlig hilsen / Best regards

e-conomic norge

Aker Brygge Business Center
Postboks 1433 Vika
0115 Oslo

besvart 24 Jun, 2014 Forslag & Feil av e-conomic support

Jeg har også problemer med sekvensenr som genereres av e conomic   .det følger ikke alltid kronologisk rekkefølge som det forventes av Nordea bank

det oppstår tomt rom  , dvs sekvensnr serie   blir brudt   og remitteringsfil stopper i bankssystem

Lurer på  om  andre får liknende problemer

Det er tungvint å  koble fakturaer og kreditnotaer . Avregningsfil etter slik kobling leses ikke riktig inn i e conomic

er det noe gode tipser / forbedring her  ?

Hei,

Har ikke erfaring med Nordea som bankforbindelse ved remittering, men hos DnB har jeg omgått dette problemet ved å få banken eller kundens administrator i nettbank til å ta vekk kravet om sekvensnummer i oppsettet av remitteringsavtalen. Evnt kutte kravet om "tett nr-serie" i sekvensnummeret. Du må da selv være påpasselig med ikke å sende samme fil til banken to ganger. Som du skriver, oppstår det hull i sekvensnumrene som e-conomic lager og det skaper en del problemer både ved sending og mottak av filer.

Forslag & Feil

Her kan du komme med forslag eller svare på innlegg om systemegenskaper eller funksjoner for å forbedre e-conomic.

Du kan også rapportere feil du har oppdaget under arbeidet i regnskapssystemet e-conomic.

Et statusmerke på hvert forslag eller hver rapporterte feil viser implementeringsstatus, og du kan stemme poster opp og ned ved å bruke pil opp/pil ned.